29.10
ДИТЯЧИЙ САДОК
1.ЗАНЯТТЯ:ОЗНАЙОМЛЕННЯ ІЗ СОЦІУМОМ
ТЕМА:ЧИМ ОСІНЬ БАГАТА?
ПРОГРАМОВІ ЗАВДАННЯ
-закріпити знання дітей про овочі і фрукти, місце їх зростання
-вчити розрізняти фрукти і овочі за зовнішнім виглядом та смаком
-розвивати пізнавальний інтерес
Мета: Закріпити і розширити уявлення дітей про сезонні зміни у природі восени, кольори осені. Конкретизувати й узагальнити уявлення дітей про овочі, фрукти, ягоди. Закріпити знання назв та характерних ознак 6-8 найбільш поширених видів овочів, 4-5 видів плодоягідних культур.
Розрізняти овочі за вершками та коренеплодами. Збагатити словник дітей словами-порівняннями, образними словами. Вчити дітей класифікувати дари осені за певною ознакою, користуватися узагальнюючими словами: овочі, фрукти, ягоди. Закріпити правила безпечної поведінки в лісі, в саду. Виховувати любов та інтерес до природи.
Матеріал: демонстраційний – картини «Осінь», «Сад», «Город»; муляжі овочів та фруктів; роздатковий – картки для гри «Що зайве?».
Хід заняття:
Вихователь. Діти, яка зараз пора року? (Вихователь заносить ляльку-осінь).
Вихователь. Хто до нас зайшов у гості? Давайте привітаємось. Запрошуємо осінь погостювати у нас. А я хочу розповісти дуже цікаву легенду про осінь.
Вихователь розповідає легенду.
За легендою Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила
батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:
- Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою. Віддавай своє багатство людям і вони полюблять тебе.
Вихователь. Чи виконує осінь наказ Сонця? Чи любимо ми осінь? За що?
Дидактична вправа «Осінь яка?» (діти називають: щедра, багата, різнобарвна, золота, дощова…).
Вихователь. Бачите, які чудові слова характеризують пору року осінь.
У легенді говориться, щоб осінь все своє багатство віддавала людям. Давайте поміркуємо, чи виконує Осінь наказ Сонця. Осінь нас запрошує у подорож до лісу.
(Вихователь вивішує картину «Ліс»).
– Який ліс зображено на картині ?
– Які дерева восени? Які листочки восени?
– Які дари Осені ми можемо знайти в лісі ?
– А зараз назвіть всі кольори осені.
Вихователь. Як ви бачите, осінь все своє багатство віддала природі і тому ми її називаємо якою? Давайте, діти, пригадаємо як потрібно поводитись в лісі щоб не завдати шкоди ні собі, ні природі.
А тепер Осінь запрошує нас у сад (вивішується картина «Сад»).
Вихователь. Розгляньте картину і назвіть що принесла Осінь до саду. Як називається все це одним словом? Зверніть увагу на фрукти, які розташовані по краях картини. Роздивились? А тепер до вас таке завдання :
- Які з цих фруктів не ростуть у наших садах?
- Які із ягід ростуть у нашому саду?
- Які фрукти ростуть у нашому саду?
Ось це все багатство принесла Осінь до нас у сад.
Вихователь. Пригадаємо, що потрібно зробити щоб фрукти були корисними для нас і не принесли шкоду нашому здоров’ю.
Вихователь. А зараз Осінь запрошує нас у город. (Вивішати картину «Город»). Уважно розгляньте картину і скажіть :
– Що росте на городі?
– Як назвати все це одним словом?
– Які овочі ростуть у землі?
– Які над землею?
Вихователь. Ось і закінчилась наша подорож. Ми переконалися, що Осінь виконує наказ Сонця і кожного року дарує людям щедрий урожай. Зараз ми ще покажемо осені які ми кмітливі, розумні…
Завдання «Закінчи речення»:
- Яблука, груші, сливи, черешні, абрикос це – (фрукти).
- Картопля, капуста, помідор, огірок, часник це – (овочі).
- Суниця, малина, смородина, порічки це – (ягоди).
Вихователь. У мене в руках ланцюжок дарів Осені. Завдання до вас визначити і сказати :
– Що тут солодке?
– Що тут гірке?
– Що тут кисле?
– Що тут соковите?
– Що тут довге?
– Що тут кругле?
– Що тут корисне?
Дидактична гра «Впізнай за смаком» (діти закривають очі, вихователь дає їм шматочок овоча або фрукта, діти впізнають їх за смаком і називають).
Вихователь. Осені дуже сподобалось у нас на занятті, сподобались наші ігри, ваші знання. Але вона повинна йти далі бо скоро – яка пора року? Вона прощається з вами. До побачення
².ЗАНЯТТЯ
:РОЗВИТОК мовлення і культура СПІЛКУВАННЯ
Художня література
Тема:Оповідання В.Сухомлинського
"Я вирощу внучку, дідусю"
Консультація батькам
Комментариев нет:
Отправить комментарий