28.10
ДИТЯЧИЙ САДОК
1.ЗАНЯТТЯ:ХУДОЖНЬО-ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ (МУЗИЧНА)
ПРОГРАМОВІ ЗАВДАННЯ
- закріпити вивчення пісні "Осінь осінь вже прийшла "
-вивчення ритмічних рухів
-музично-дидактична гра
2.ЗАНЯТТЯ:РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ І КУЛЬТУРА СПІЛКУВАННЯ (ЕЛЕМЕНТИ ГРАМОТИ)
ТЕМА:М'ЯКІ ПРИГОЛОСНІ ЗВУКИ
ПРОГРАМОВІ ЗАВДАННЯ
-формувати знання дітей про те,що приголосні звуки можна поділити на тверді та м'які
-розвивати увагу
Очікуваний результат: здатні визначати кількість речень у тексті; розуміють,
що приголосні звуки бувають тверді і м’які; вміють самостійно визначати
голосний – приголосний; проводити звуковий аналіз слів із твердими та м’якими
приголосними, користуючись відповідними фішками. Розвинута культура
спілкування, фонематичний слух, увага.
Матеріал: індивідуальні картки із зображенням білки, фішки
для позначення голосних, приголосних м’яких і твердих, предметні картинки, м’яч.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь: Із казкою ми вже
стрічались не раз,
І знову вона завітає до нас.
В казках є
завжди перешкоди, та знаю:
Для
творчих дітей їх ніколи немає.
- Чи любите ви казки? Чому?
- Сідайте на стільці, казка починається.
Казка про звуки
В одному паперовому замку жили брати – звуки.
Так-так, ті самі, що чуються нашими вухами. Жили в мірі-злагоді, аж поки один
із них нахабно не заявив: «Я найпотрібніший, отже я старший». Що тут вчинилось!
Звуки здійняли такий галас! Кожен почав вихвалятись:
- Я кругленький і мене легко вимовляти - промовив
звук (о).
- Ні, я. Хоча мене вже і важче вимовляти, але я
перший - засперечався (ж).
- Ой-ой, широкий! А я вмію гудіти, та й ще дуже
голосно - сказав звук (у).
Вони так голосно сперечалися, що розбудили мудру
Фею. Зібрала Фея крикливих і голосистих.
- Чи здогадалися ви, які це звуки? (Так, це 10 звуків [а,о,у,є,и,і…] - голосні.)
- Так, назвала Фея їх
голосними. А якою фішкою їх позначають?
Чому?
(Тому, що під час їх
вимови повітря вільно витикає з відкритого рота)
Діти показують фішку для
позначення голосного звука.
-А тих, що були тихі і спокійніші, що не могли
кричати і співати, а тільки шипіти, свистіти, шарудіти, Фея назвала як? ( Приголосними)
- Якою фішкою їх позначають?
Діти показують фішку на
позначення приголосного звука.
- Фея сказала, що всі звуки дуже важливі, бо,
зливаючись, вони утворюють…що? (Слова)
Вихователь: Давайте разом допоможемо
звукам.
Дидактична
гра «Виділи звук»
Вихователь: Я називатиму слова, а ви визначатимете, з якого
звука вони починаються та закінчуються.
Вихователь називає слова
та показує картинку, діти
виокремлюють початковий та
кінцевий звук.
Вихователь: Зі слів складаються
складаються …. (речення).
- Звуки з недовірою слухали Фею. Тому вона
запропонувала їм створити слова, зі слів скласти речення, а з речень-текст. Але
звуки були неуважними і не змогли знайти кінцівок речень. Давайте ми їм
допоможемо.
Дидактична гра:
«Утвори речення» (за схемою)
Вихователь: Молодці, ви допомогли
звуками. Усе стало на свої місця, і всім стало зрозуміло, що жити треба дружно.
Час настав для відпочинку
Розпочинаємо фізкультхвилинку
Руханка
Раз, два, три, чотири, (Ходьба на місці)
Повернулись вправо, вліво. (Повороти тулуба, руки на поясі)
Стали, спинки всі рівненькі. (Основна стійка, руки зігнуті в
ліктях)
І на місці біг легенький. (Легкий біг на місці)
Пострибали, як зайчата,
Треба м’язи розім’яти. (Стрибки на обох ногах)
Всі присіли-підвелися.
Знов присіли-підвелися. (Присідання)
Розімніть гарненько пальці, (Руки витягти вперед, кілька разів
стиснути пальці в кулачки і розігнути)
Потанцюйте стильні танці. (Танцювальні рухи)
Вихователь: Час вже трішки нам
пограти
І загадки відгадати:
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Він рудий і дуже дикий,
Любить кури та індики. (Лис)
Вихователь виставляє
картинку із зображенням лиса.
У зелених стінах дому
Добре усьому живому.
Дах у домі ясно-синій,
Легко дихається тут людині. (Ліс)
Вихователь виставляє
картинку із зображенням лісу.
Вихователь: Який перший звук у слові
лис? (Звук [л])
А який у слові ліс? (Звук [л’])
Що створює перешкоду під час вимовляння цих звуків?
Яка між ними різниця? (Відповіді дітей)
- Перешкоду створює язик і зуби. У слові лис звук
[л]звучить твердо, а у слові ліс - [л’] звучить м’яко. Тож у слові лис перший
звук-твердий приголосний, а в слові ліс-м’який приголосний [л’].
Вихователь: В коло дружно всі
ставайте,
Гру з м’ячем
розпочинайте.
Дидактична гра: «Чарівні звуки»
Вихователь називає
твердий приголосний звук і кидає м’яч дитині. Спіймавши м’яч, дитина називає
пару заданого звука( маленького «братика») і кидає м’яч вихователеві: [н]-[н’],
[л]-[л’], [с]-[с’], [т]-[т’].
Пояснення: оскільки під час вимови м’яких приголосних
звуків повітря зустрічає сильніші перешкоди, на схемах звукового аналізу ми
позначатимемо їх фішкою з двома рисочками.
Ускладнення: вихователь називає м’який приголосний звук, а
дитина – великого «брата», тобто тверду пару названого звука: [ф]-[ф’],
[з]-[з’].
Вихователь: Молодці, я бачу, що ви
справжні розумники. Давайте ми покажемо
звукам, що всі вони головні.
У вас на столах лежать картки із зображенням
тварин. Серед них знайдіть тварину, назва якої починається на м’який приголосний
звук, і зробіть звуковий аналіз цього слова. А я вам допоможу загадкою:
Є
горішки і грибочки
У дуплі
на мотузочку.
Плигає
по гілочкам,
Це –
руденька …. (Білочка)
Діти працюють з
індивідуальними картками.
(Звуковий аналіз слова білка, моделювання його
на основі схеми звукового
аналізу та фішок).
Вихователь: Молодці! Ось і закінчилось наше заняття. Я сподіваюсь,
що ви будете товаришувати зі звуками, а вони завжди вам допомагатимуть.
- Що вам найбільше запам’яталось?
- З яким настроєм слухали казку про звуки?
- Які бувають звуки?
- Чи потоваришували звуки і що сталось коли вони
склались у слова?
Комментариев нет:
Отправить комментарий