«Подорож країною музичних інструментів» Домінантне музичне заняття
Мета: розширювати знання вихованців про українські народні інструменти та історію їх виникнення; розвивати творчу фантазію та бажання музикувати; використати авторську музично-дидактичну гру «Допоможемо музикантам», продовжити використання елементів здоров’язбережувальних технологій (дихальна гімнастика О. Стрельникової) на музичному занятті; виховувати любов та інтерес до української музики, історії власної країни та її надбань.
Обладнання:
зображення музичних інструментів;
презентація «Цікавий світ музичних інструментів»;
дитячі музичні інструменти ( дерев'яні ложки, свищики, бубни, сопілки, дзвіночки, маракаси, рубель);
аудіозаписи звучання ложок, бандури, скрипки, сопілки, бубна, кобзи, трембіти, цимбал;
авторська музично-дидактична гра «Заплутане королівство».
Хід заняття:
Діти під музику «Козацька пісня» заходять кроком до музичної зали.
- Добрий день, малята! До нас сьогодні завітали гості – привітаємося з ними?
Музичне вітання.
- Ви любите подорожувати? Хочете відправитися в незвичайну подорож? А знаєте чому вона незвичайна? …
Ми відправляємося в країну музичних інструментів, де побуваємо в різних містах. А які музичні інструменти ви знаєте? (відповіді дітей)
А хочете познайомитися з новими музичними інструментами? (відповіді дітей)
В якій країні ми з вами живемо? А чи були і є в Україні люди сміливі, відважні, сильні, хоробрі? Як в давнину називали таких людей? (козаки) Козаки дуже люблять кататися верхи на конях. А ви любите кататись? Тоді сідлайте коней і вперед!
Музично-ритмічна вправа «Прямий галоп» муз. Гречанінова
- Наша перша зупинка «Місто музичних інструментів». Тут мешкає багато музичних інструментів (зображення музичних інструментів).
- Які музичні інструменти вам знайомі? (діти називають знайомі їм)
- Молодці! А хочете я познайомлю вас з новими музичними інструментами, яких ви ще не знаєте?
Презентація «Українські народні музичні інструменти», слухання музичних творів у виконанні цих інструментів (коротка інформація про кобзу, бандуру, трембіту, цимбали)
- З якими музичними інструментами ми сьогодні зустрілися вперше? Хто з вас звернув увагу, які з них є українськими народними? Де ми можемо почути звучання цих інструментів? (відповіді дітей: на концерті, в запису, на народних гуляннях, в Карпатах, на телебаченні, на радіо та ін.)
- Вам сподобалось в цьому місті музичних інструментів? Мені теж, але нам час рушати далі, попереду ще багато цікавого. Відправляємось далі?
Вправа «Прямий галоп»
- Ось і наступна зупинка – «Місто музикантів». З музичними інструментами ми вже познайомилися, послухали як вони звучать. А ви любите грати на музичних інструментах, відчувати себе справжніми музикантами?
Підходьте, беріть музичні інструменти. А як називається колектив, в якому грає багато музикантів? (оркестр)
- Хто керує оркестром? (диригент)
- Дітки, а знаєте що головне в оркестрі? В оркестрі головне, щоб всі музиканти грали разом, в лад, одночасно, слухаючи один одного. Сьогодні ми з вами виконаємо п’єсу «Полька», це українська народна мелодія. Як ви вважаєте, хто її написав?
(діти беруть музичні інструменти: ложки, тріскачки та інші інструменти та виконують п’єсу «Полька»)
- Молодці, дітки! Як гарно ви грали!
Ось як цікаво в місті музикантів. Ну, що подорожуємо далі?
Вправа «Прямий галоп»
- Бачу, що ви трохи стомилися під час нашої подорожі. Хочете трішки перепочити? Пропоную насолодитися цією миттю. Вам зараз добре? Запам’ятайте цю мить. Вдихніть коротко 4 рази носиком і повільно видихаючи ротиком, згадайте приємні моменти нашої подорожі.
(дихальні вправи за О. Стрельниковою)
- Наступна наша зупинка «Заплутане місто». У цьому місті постійно щось трапляється. Ось і сьогодні тут сталося лихо – усі музичні інструменти переплуталися між собою. Як ви вважаєте, ми зможемо допомогти мешканцям цього заплутаного міста? (так)
- Українці завжди славилися своїм добрим серцем і готовністю прийти на допомогу. А ви, я бачу, - справжні українці.
Музично-дидактична гра «Заплутане королівство»
(діти називають музичні інструменти, які зашифровані на картині. Коли діти правильно називають інструмент – з’являється кольорова картинка. Потім гра ускладнюється і діти класифікують музичні інструменти за методом видобування звуків: Який інструмент тут зображено?)
- Ну ось ви і справились з завданням і в цьому заплутаному місті стало на одне нещастя менше. Ми можемо ще щось приємне зробити для мешканців цього міста, щоб їм було веселіше жити? Що завжди підіймає настрій? (Очікувана відповідь: музика, танок, сміх, пісня)
- Так, український народ славився своїм гарним співом, почуттям гумору. Що ми можемо подарувати мешканцям цього міста? (пісня-танок)
- Так, це буде чудовий подарунок. Беріться за ручки і заводьте коло.
Пісня-танок «Ми хотіли танцювати»
- Вам сподобалося в цьому заплутаному місті? (так) Але на жаль, нам час повертатися додому. Сідлайте коней і відправляємось в путь.
Вправа «Прямий галоп»
- Ось ми і дома, в нашому любому садочку!
- В якій країні ми з вами сьогодні побували?
- З якими новими музичними інструментами познайомилися?
- Вам сподобалося?
- Ось і підійшла до кінця наша подорож. На світі ще багато музичних країн, які ми зможемо з вами відвідати. І я думаю, що незабаром ми туди відправимося.
Музичне прощання
Під «Козацьку пісню» виходять з музичної зали.
Комментариев нет:
Отправить комментарий