Екологічний проект
для дітей старшого дошкільного віку
«Любимо і бережемо планету Земля»
Проблема:
• формування у старших дошкільників екологічної свідомості та природодоцільної поведінки.
Мета:
• формувати у дошкільників уявлення про виняткову роль Землі як планети, на якій є різноманітні прояви життя;
• виховувати бережливе ставлення до навколишнього світу.
Об′єкт:
• природа.
Завдання:
• закріпити знання дошкільників про планети Сонячної системи;
• показати до чого призводить недбале ставлення до природи та як від цього залежить життя людини;
• ознайомити дошкільників з тим, як саме можна турбуватися про Землю;
• вправляти у природодоцільній поведінці;
Учасники проекту:
• адміністрація дошкільного навчального закладу
• вихователі
• діти
• батьки вихованців
Строки реалізації проекту:
• 1 місяць
Практична діяльність:
• організувати екскурсію до екологічного центру рідного міста;
• спостерігати за ставленням людей до довкілля;
• прослухати оповідання, вірші, статті про взаємозв’язок різних явищ і об’єктів природи, залежність живих організмів від умов існування на планеті, тощо;
• провести дидактичні ігри екологічного спрямування;
• створити ситуації, що спонукали б дітей вести діалог від імені різних істот з приводу спільного проживання;
• виготовити екологічні книжки – саморобки;
• організувати образотворчу діяльність з екологічної тематики та виставку творчих робіт з покидькового матеріалу залучивши до співпраці дітей та їхніх батьків;
• спільно з батьками провести акцію «Допоможи дереву»
• провести розвагу «Ми – друзі планети Земля».
• провести майстер – клас «Екологічні іграшки – саморобки» за участю батьків.
Результат:
• екологічна розвага «Ми – друзі планети Земля».
Екологічна розвага для дітей старшого дошкільного віку
Тема: «Ми – друзі планети Земля»
Завдання розвитку
Фізичний розвиток. Підтримувати рухову активність дітей; розвивати рухові якості – швидкість, спритність; удосконалювати трудові навички; вправляти дітей в імітаційних рухових діях.
Соціально-моральний розвиток. Виховувати любов до природи. Розвивати у дітей соціальні емоції та мотиви( співчуття, радість, бажання допомогти);формувати узгоджувати свої дії з діями інших.
Емоційно-ціннісний розвиток. Виховувати позитивне емоційно-ціннісне ставлення до природи; викликати у дітей задоволення від своїх дій; збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями.
Пізнавальний розвиток. Виховувати любов до природи; розширювати досвід пізнання навколишнього світу та усвідомлення себе у ньому; розвивати пізнавальні здібності, вміння аналізувати різні явища та події, узагальнювати, робити елементарні висновки, обґрунтовувати власну думку.
Мовленнєвий розвиток. Розвивати мовленнєве дихання, силу, висоту, тембр голосу для передачі різного інтонаційного забарвлення мовлення; привчати говорити чітко, регулювати темп мовлення; закріплювати вимову всіх звуків рідної мови.
Художньо – естетичний розвиток. Виховувати звичку вносити елементи краси в природу; розвивати естетичне сприйняття, здібності до образотворчої діяльності, спонукати до експериментування різними художніми матеріалами.
Креативний розвиток. Сприяти розвитку образного мислення, уяви. Учити дітей розмірковувати, робити висновки. Заохочувати вихованців до творчих перевтілень: драматизація екологічної казки «Під грибком».Атрибути та декорації: природоохоронні знаки на підставках ; засмічений ліс; засмічена річка, кошики для сміття; дерево, виготовлене із картону; папір, ножиці, клей , кольоровий папір; нарізані овочі; глобус; картинки із зображеннями ялинки, берізки.
Хід заняття
Діти по слідам із сніжинок заходять до музичної зали. Їх зустрічає Матінка Природа.
Вихователь: Діти, я здогадалась, хто нам залишив сніжинки і кому потрібна допомога. Це Матінка-Природа, а також її гості, давайте привітаємось.
Діти: Доброго ранку!
Матінка Природа: Діти,скільки у мене прекрасного та надзвичайного: безмежні простори і гори, що ховаються в хмарах, і сині моря. І жителів дуже багато,кожен з них це маленьке чудо. Але люди часто забувають про це і тоді димлять труби, чути вистріли, рубають ліс, забруднюють всі води, гинуть тварини і рослини. Планета Земля у небезпеці. Допоможіть мені. Врятуйте природу!
Наша планета Земля
Гори, ліси й поля – дім наш рідний, малята
Збережемо Землю, бо вона одна
Іншої такої ніде нема.
• Яку форму має наша планета? ( відповіді дітей)
• Які живі істоти населяють Землю? ( відповіді дітей)
• Що необхідно всім живим істотам на Землі? ( відповіді дітей)
• Що необхідно людині на Землі? ( відповіді дітей)
• Чому Землю називають спільним будинком? ( відповіді дітей) Приведемо в порядок наш зелений будинок. Ви згодні?
• Але ж ви такі маленькі, я сумніваюсь, впораєтеся ви з цим завданням? Давайте я вас перевірю.
Гра «Ланцюжок»
Гра «Знайди з якого дерева гілка»
Матінка-Природа: Добре, ви все знаєте про природу.
• Тоді я вас перетворюю в юних екологів.
• Хто такі екологи? (відповіді дітей)
• Так, це люди, які люблять природу, вивчають взаємовідносини організмів із довкіллям, дбайливо ставляться до природи і оберігають її.
Матінка-Природа дає дітям емблеми екологів, чарівний килимок-літак.
• У мене є чарівний килимок-літак. Як ви гадаєте, чому не на поїзді чи на машині ви вирушите у подорож? ( відповіді дітей) Так, він не забруднює повітря, не шкодить природі.
Матінка – Природа йде.
Вихователь: Ми вирушимо у подорож , врятуємо нашу планету. Для того, щоб він полетів, відгадайте загадку:
Здогадайтеся, малята,
Де дерев росте багато.
Дикі звірі де живуть
Ягоди й гриби ростуть (у лісі)
Тож давайте пригадаємо з вами прислів’я про ліс. (відповіді дітей)
Діти сідають з вихователем на килимок
Вихователь: Заплющуйте очі, візьміться за руки та міцно тримайтеся. Ми полетіли високо в небо над хмарами. Вітер підганяє нас, і ми швидко прилетіли.
Діти у зимовому лісі
Вихователь: Діти, куди це ми потрапили? Яка пора року? (відповіді дітей)
– Зима – це пора року, коли вся природа поринула у глибокий сон. Подивіться. Хто нас зустрічає. Це Лісовичок, але ж він якийсь сумний.
Вихователь: Здрастуй, Лісовичок. Що трапилось?
Лісовичок: Біда у лісі. Скоро свято і всі приходять в ліс за ялинками. Мало залишилося ялинок і мені сумно.
Вихователь: Не сумуй, Лісовичок, ми тобі допоможемо.
Діти, Матінка-Природа залишила нам підказку.
На столі нарізані овочі, дріт, зелений папір, ножиці, серветки.
Вихователь: Для кого ці овочі можуть бути потрібні у лісі? (відповіді дітей).
Вихователь: Що птахам страшніше – холод чи голод? (відповіді дітей). – Так, саме голод – найбільша небезпека для пташок взимку.
• Що ми можемо зробити ? (відповіді дітей)
• Давайте зробимо для пташок намисто з овочів, а з папіру виріжемо ялинки. У нас є різні знаки, які охороняють природу. Який знак можна залишили тут, щоб ялинки у лісі завжди були? ( відповіді дітей)
Пальчикова гімнастика.
Діти нанизують на дріт овочі, вирізають ялинки, ставлять знак «Не руби дерева»
Вихователь: Повісимо на ялинку намисто, а ялинки посадимо, щоб лісовичку не було сумно. Які гарні ялинки, здається зараз танцювати почнуть.
Танок ялинок (у виконанні дітей)
Лісовичок: Дякую, діти. Врятували ви ліс і про пташок не забули.
Час вирушати далі. Сідаємо на чарівний килимок.
Заплющуйте очі. Полетіли. Неси нас, килимок туди, де потрібна наша допомога. Відгадайте загадку:
Тільки сонечко пригріло –
І розтанув килим білий.
Клен радіє: певно, знає –
В гості йде до нас …( весна)
Вихователь: Так, природі потрібна і навесні наша допомога. Я чую як теплий вітерець дмухає в обличчя. А ви чуєте? А ось і приземлились.. Дивіться, яка краса. Земля прокинулась, умилась. Відразу квітами укрилась.
Діти підходять до весняної галявини, де стоїть зламана берізка, до неї прив’язана склянка, навкруги лежить будівельне сміття.
А що це з берізкою стало? (відповіді дітей)
- Давайте полікуємо дерево. Діти, що трапиться, коли дерева загинуть? ( відповіді дітей) Ось чому так тихо , і не співають пташки. Подивіться навкруги будівельне сміття. Тут і квіти не ростуть. Давайте відгородимо цю галявину.
Діти змазують берізку землею, перев’язують тканиною, будують паркан.
Виходить Дівчина-Підсніжник, плаче.
Вихователь: Що трапилося?
Підсніжник: Я підсніжник лісовий.
Навесні першим зацвітаю.
Та на жаль, моя родина
З кожним роком вже зникає.
Ми не встигаємо розцвісти
Як люди нищать нас без жалю.
І дуже швидко прийдуть дні
І всі побачать – нас не стало.
У руках дівчинки зірвані та зламані квіти.
Вихователь: Подивіться, що це з квітами трапилось? А можна рвати підсніжники? Чому?
• Діти, ви хочете посадити квіти? Ось папір, давайте зробимо квіти та посадимо їх на галявині.
Діти роблять квіти і саджають на галявину.
• Який знак ми залишимо для людей, щоб захистити квіти?
Діти Залишають знак «Не рви квіти».
• Яка гарна галявина, пташки співають, а підсніжники танцюють з вітром.
Танок підсніжників (діти)
Вихователь: Час вирушати далі, відгадайте загадку:
В небі ластівка летить,
З вітром листя шелестить,
Воду п’є лелека.
Сонце палить. Спека.
Дозріває жито.
Яка пора? ( літо)
Діти, ми потрапили у літню спеку. Хочеться до річки, де прохолода. Ось і річка, яка брудна. А це хто?
Жабка: Нас не люблять, ображають
Ловлять, потім викидають.
Не дивіться ви на вроду,
Ми очищуємо воду.
Вихователь: Як же тут може жити, жабка, коли стільки сміття. Треба щось робити. А це хто?
Заходить Хламище.
Хламище:
• Я Хламище, де сміття, там і я.
Вихователь: Діти, треба його позбутися, сміття забруднює річку, шкодить рибам, жабкам.
Хламище: Сміття завжди буде. Люди такі неохайні. І ви маленькі, такі самі. Гарно тут мені, добре, сміття багато.
Вихователь: Діти, зараз я вам розповім, як можна зробити , щоб сміття приносило користь ? Чи знаєте ви, що таке макулатура? А як можна використовувати пластикові пляшки? (Складати в контейнер для пластикових пляшок. Після переробки з цих пляшок роблять плівку, тротуарну плитку, щітки для підлог. Сміття треба розділяти і складати окремо для переробки , тоді воно приноситиме користь)
Діти, я здогадалась, що можна зробити. А ви? Так, треба зібрати сміття і Хламище піде від нас.
Гра «Збери сміття».
Хламище: Ой, горе мені, немає сміття, нема і мене. (йде)
Вихователь: Діти, яка річка стала чиста, врятували ми жабку. Який знак біля річки залишимо?
Діти ставлять знак «Не можна кидати сміття».
Жабка: Дякую, діти, піду подивлюся може мої друзі повернулися.
Вихователь: Давайте відпочинемо.
Релаксація:
Я – квітка. Я дуже маленька квітка. Я росту, росту, росту, прокинувшись від солодкого сну, розправляю свої ручки-пелюстки, умиваюся росою, повертаюся до сонечка, посміхаюся йому. Сонечко своїми промінчиками пестить мене. Прокинувся лагідний вітерець, бавиться з квітками. Улітку він такий лагідний і ніжний! Бджілки прилетіли, зібрали чудодійний корисний пилок, пахучий нектар, цілющий мед. Прокидаємося. Розплющіть очі. А хто ще мешкає у річці? Не тільки риби, ще прилітають різні птахи.
Танок лебедів (діти)
Час вирушати далі. Відгадайте загадку: Хто золотом дерева вкриває, а потім його зриває? (осінь)
Діти сідають на килимок і потрапляють в осінній ліс. Хлопці хочуть запалити вогнище (діти – випускники садочка)
Вихователь: Що тут відбувається?
Хлопці: Ми хотіли погратися із сірниками. Що тут поганого?
Вихователь: Діти можна запалювати вогонь у лісі? Що може статися? (відповіді дітей) А що у вас у кошику?
Хлопці: Зловили їжачка, візьмемо додому.
Приходять двоє дітей – Зелений патруль.
Зелений патруль: Що за безлад? Хто тут ліс підпалює?
Хлопці: А ви хто такі?
Зелений патруль: Ми Зелений патруль, слідкуємо за порядком у лісі. Можемо і вас навчити. Природа на вас скаржиться.
Хлопці: А природа не розмовляє.
Вихователь:А ось діти зараз вам покажуть казку і ви все зрозумієте.
Казка « Під грибком».
У нашому лісі є багато дерев, рослин, ягід і грибів. Самий яскравий грибок – це Мухомор.
Гриб: Я – Мухомор. Гриб отруйний, але корисний.
Побачивши такий яскравий мухомор,
метелики вирішили сховатися під ним
Метелики: Ой, дивись, грибок. Давай сховаємось.
Мухомор: А що трапилося?
Метелики: Ми літали, ми порхали, зовсім лиха ми не знали.
До лісу хлопці завітали, наші крильця поламали.
Мухомор – Сідайте, я вас полікую.
Маленьким мурашкам теж сподобався мухомор
і вони з радістю зупинилися біля нього.
Мурашки: Ух, втомилися
Мухомор: А що трапилося?
Мурашки: Хатинку свою рятували. Хлопці прийшли до лісу зруйнували мурашник.
Мухомор: Сідайте будь ласка, відпочиньте.
Метеликам і мурашкам дуже сподобалося відпочивати біля грибочка і вони не помітили, як до них прилетіли горобчики.
Горобчики: Ой, як боляче!
Мухомор: А що трапилося?
Горобчики: Хлопці каміння кидали і поранили нас. Тож сховайте нас від них.
Мухомор: Ховайтеся швидко, я вас полікую.
Тільки горобці сховалися під грибком, з’явилися жабки
Жабки: Ква-ква!
Мухомор: Що трапилося?
Жабки: Приїхали люди, мили машину біля річки, покидали сміття і поїхали. Річка стала брудна-брудна, нам нічим дихати.
Мухомор: Сідайте будь ласка, відпочиньте.
Сіли жабки на зелену травичку біля грибочка і побачили як з-за дерев вискочив зайчик і пострибав до них.
Зайчик: Ой, сховайте мене, сховайте!
Мухомор: Що трапилося?
Зайчик: Хлопці за мною женуться, хочуть мене зловити та в клітку посадити.
Мухомор: Швидше ховайся.
Тільки зайчик сховався, а ось і вовк біжить.
Вовк: Де ж мені сховатися? Там вогонь, тут вогонь, навкруги вогонь.
Мухомор: Що трапилося?
Вовк: Хлопці запалили вогонь і залишили у лісі. Хвіст мій підпалили. Я ледве врятувався.
Мухомор: Сідай, я тебе полікую.
Полікували вовка. Ось, незабаром до грибочка прибігла лисичка.
Лисичка: Я – лисичка-красуня. Йшла по лісу, знайшла люстерко. Хотіла подивитися, яка я гарнесенька і порізала лапку
Мухомор :Сідай, я тебе полікую. Я – Мухомор. Я лікую тварин, люди роблять з мене мазь для лікування ран. Не треба знищувати мухомори.
Вихователь: Бачите, скільки скарг на вас у природи?
Хлопці : А ми і не знали, що таке лихо накоїли. Вибачте нас, будь ласка , ми більше не прийдемо у ліс.
Вихователь: У ліс ви приходьте, але з любов’ю і турботою. Поводьтеся як у гостях. А щоб ви добре запам’ятали , діти зараз подарують вам природоохоронні знаки.
Вихователь: Діти, який знак залишимо для тих, хто любить розважатися у лісі?
Діти залишають біля дерева знак « Не запалюй вогонь у лісі», розповідають про знаки і віддають їх хлопцям.
Хлопці: Ми виправимося, а рятівники нам допоможуть. До побачення!
Вихователь: Діти, давайте на згадку про осінній ліс, зберемо жолуді. Час повертатися додому. Сядемо на килимок.
Діти, ми врятували квіти, дерева, птахів, річку. Що потрібно птахам, тваринам, людям для життя? Як можна очистити повітря? ( відповіді дітей)
У нас з вами є подарунок лісу – жолуді. Зараз ми посадимо жолуді у горщик, навесні виросте паросток. Кожен з вас посадить його біля свого будинку, на подвір′ї нашого дитячого садочку, повітря в нашому місті стане чистішим.
Діти саджають жолуді у горщики.
До залу заходить Матінка – Природа.
Матінка – Природа: Бачу ви впоралися, виконали всі завдання для того, щоб планета Земля стала квітучою, чистою та зеленою.
Вихователь: Діти, давайте пригадаємо, що ми сьогодні з вами гарного зробили для природи. Прикрасимо наш глобус позначками (діти пригадують у якій порі року та чим допомогли природі).
Дитина: Промінь сонця десь пробився,
Ліс чудовий нам відкрився –
Нам природа всю красу дала.
Тож і літом і зимою
Ставтесь до рослин з любов’ю.
Квітне все від людського тепла.
Хай живе завжди промінь сонця, шум води,
В лісі на галявині хай квітне первоцвіт.
Зберігайте ліс, кожну гілочку, кожен лист –
Все це є для нас найперший заповіт!
Комментариев нет:
Отправить комментарий