вторник, 3 марта 2020 г.

Екологічне виховання

 «Спостереження за черепахою»

(група молодшого дошкільного віку)

Мета:

  • продовжувати розширювати і уточнювати уявлення дітей про навколишній світ, мешканців живого куточка; 

  • ознайомити дітей зі способом життя черепахи, її зовнішнім виглядом, звичками; 

  • вчити розрізняти істотні ознаки зовнішнього вигляду тварини, порівнювати зовнішні ознаки однієї тварини з іншим. 

  • виховувати інтерес і любов до тварин, бажання спостерігати і доглядати за ними;

  • формувати елементи екологічної свідомості, виховувати необхідність дбайливого і дбайливого ставлення до природи;

  • активізувати і збагачувати словник дітей іменниками, прикметниками і дієсловами по темі; розвивати пам'ять, увагу, наочно-образне мислення, дрібну моторику;

  • .

Обладнання: 

  • живий об'єкт – черепаха; 

  • корм - шматочки овочів і фруктів;

  • коробка.

Попередня робота: 

  • проглядання телепередачі «У світі тварин», мультфільму «Левеня і черепаха»; 

  • розгляд ілюстрацій з альбому «Плазуни».

Хід проведення:

Діти стоять півколом перед столом, на якому знаходиться акваріум з черепахою.

Вихователь загадує загадку:

Що за диво, ось так диво,

Зверху блюдо, знизу блюдо,

Ходить диво по дорозі, голову видно та ноги.

Діти відповідають, дається правильна відповідь.

Вихователь: Правильно. Це черепаха. Вона прийшла до нас в гості. Хочете її розглянути? 

Діти: Так!

Вихователь дістає тварину і кладе її на стіл.

- Давайте розглянемо цю дивовижну тварину. У нас вона живе в акваріумі, а взагалі може жити в степу або в болоті. Подивіться і торкніться спинку черепахи. Яка вона?

Діти: Тверда, міцна.

Вихователь: А тепер подивіться на її животик. Який він?

 Діти: Твердий, міцний.

Вихователь:  Правильно. Між собою ці дві міцні пластини-щити з'єднані. Виходить кістяний і міцний панцир. Він не випадково такий. Панцир служить черепахам надійним захистом від нападу іншими тваринами.

Тепер подивіться на лапи черепахи? Які вони?

Діти: Ноги короткі, покриті товстими лусочками, на ногах довгі кігті.

Вихователь: Правильно. Міцні кігті допомагають черепасі розкопувати землю і пісок, коли вона будує собі нірку або коли закопує яйця, з яких з'являються її дитинчата. Як можна їх назвати?

Діти: черепашенята, маленькі, крихітні ...

Вихователь: А тепер розглянемо голову і хвостик у черепахи. Що можна сказати про них?

Діти: Голова у черепах трикутної форми, хвостик короткий і теж покритий дрібними лусочками.

Вихователь: У черепах немає зубів. Тому вони відривають їжу своїми роговими щелепами. Давайте її почастуємо капустою, а поки вона буде їсти, ми трохи порухаємося.

Діти сідають на стільчики.

Вихователь: Подивіться, діти, ми з вами вже пограли трохи, а черепаха все ще їсть. Вона все робить повільно, тому повільних людей часто порівнюють з черепахами.

Фізкультхвилинка.

Починається розминка,

встали, вирівняли спинки.

Вправо-вліво нахилилися,

і ще раз повторили.

Присідаємо ми за рахунком:

раз два три чотири п'ять…

Це потрібна робота -

м'язи ніг тренувати.

А тепер ривки руками

виконуємо разом з вами.

Вправи завершили,

Далі слухати все вирішили. 

Вихователь продовжує розповідь.

Як ми вже знаємо, черепахи харчуються овочами, фруктами, травою, листям рослин. Черепаха - травоїдна тварина. Наша черепаха любить корм, який ми купляємо у зоомагазині. Черепахи добре бачать і чують, дуже люблять тепло. На сонечку вони витягують шию, і приймають сонячні ванни. А взимку черепахи засипають в своїх нірках, впадають в сплячку до весни. Так як черепаха повзає повільно, її може наздогнати будь-хто. Тому коли до неї хтось підходить близько, вона втягує голову, ноги і хвіст в панцир, і дістати її не можна. Черепаха може і відлякати своїх ворогів - вона швидко втягується в свій будиночок-панцир, в ньому стискається повітря, і лунає різке гучне шипіння. А ще вона може приймати загрозливу позу: вона випрямляється на своїх ногах якомога вище і розгойдується з боку в бік.

Вам сподобалася наша гостя, черепаха?

Підсумок: Ця черепашка маленька частинка живої природи. Щоб її зберегти, потрібно всім людям дбайливо оберігати навколишній світ. Нікого не ображати, без потреби не рвати і не ламати рослини. Тоді нас завжди буде оточувати краса.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

 24.02 6 КЛАС  ТЕМА УРОКУ : МИСТЕЦТВО ІМПРОВІЗАЦІЇ ПОСИЛАННЯ НА ПРЕЗЕНТАЦІЮ  https://sway.office.com/nIUoQTWo8QxaGCD3?ref=Link&loc=play