«Спостереження за черепахою»
(група молодшого дошкільного віку)
Мета:
продовжувати розширювати і уточнювати уявлення дітей про навколишній світ, мешканців живого куточка;
ознайомити дітей зі способом життя черепахи, її зовнішнім виглядом, звичками;
вчити розрізняти істотні ознаки зовнішнього вигляду тварини, порівнювати зовнішні ознаки однієї тварини з іншим.
виховувати інтерес і любов до тварин, бажання спостерігати і доглядати за ними;
формувати елементи екологічної свідомості, виховувати необхідність дбайливого і дбайливого ставлення до природи;
активізувати і збагачувати словник дітей іменниками, прикметниками і дієсловами по темі; розвивати пам'ять, увагу, наочно-образне мислення, дрібну моторику;
.
Обладнання:
живий об'єкт – черепаха;
корм - шматочки овочів і фруктів;
коробка.
Попередня робота:
проглядання телепередачі «У світі тварин», мультфільму «Левеня і черепаха»;
розгляд ілюстрацій з альбому «Плазуни».
Хід проведення:
Діти стоять півколом перед столом, на якому знаходиться акваріум з черепахою.
Вихователь загадує загадку:
Що за диво, ось так диво,
Зверху блюдо, знизу блюдо,
Ходить диво по дорозі, голову видно та ноги.
Діти відповідають, дається правильна відповідь.
Вихователь: Правильно. Це черепаха. Вона прийшла до нас в гості. Хочете її розглянути?
Діти: Так!
Вихователь дістає тварину і кладе її на стіл.
- Давайте розглянемо цю дивовижну тварину. У нас вона живе в акваріумі, а взагалі може жити в степу або в болоті. Подивіться і торкніться спинку черепахи. Яка вона?
Діти: Тверда, міцна.
Вихователь: А тепер подивіться на її животик. Який він?
Діти: Твердий, міцний.
Вихователь: Правильно. Між собою ці дві міцні пластини-щити з'єднані. Виходить кістяний і міцний панцир. Він не випадково такий. Панцир служить черепахам надійним захистом від нападу іншими тваринами.
Тепер подивіться на лапи черепахи? Які вони?
Діти: Ноги короткі, покриті товстими лусочками, на ногах довгі кігті.
Вихователь: Правильно. Міцні кігті допомагають черепасі розкопувати землю і пісок, коли вона будує собі нірку або коли закопує яйця, з яких з'являються її дитинчата. Як можна їх назвати?
Діти: черепашенята, маленькі, крихітні ...
Вихователь: А тепер розглянемо голову і хвостик у черепахи. Що можна сказати про них?
Діти: Голова у черепах трикутної форми, хвостик короткий і теж покритий дрібними лусочками.
Вихователь: У черепах немає зубів. Тому вони відривають їжу своїми роговими щелепами. Давайте її почастуємо капустою, а поки вона буде їсти, ми трохи порухаємося.
Діти сідають на стільчики.
Вихователь: Подивіться, діти, ми з вами вже пограли трохи, а черепаха все ще їсть. Вона все робить повільно, тому повільних людей часто порівнюють з черепахами.
Фізкультхвилинка.
встали, вирівняли спинки.
Вправо-вліво нахилилися,
і ще раз повторили.
Присідаємо ми за рахунком:
раз два три чотири п'ять…
Це потрібна робота -
м'язи ніг тренувати.
А тепер ривки руками
виконуємо разом з вами.
Вправи завершили,
Далі слухати все вирішили.
Вихователь продовжує розповідь.
Як ми вже знаємо, черепахи харчуються овочами, фруктами, травою, листям рослин. Черепаха - травоїдна тварина. Наша черепаха любить корм, який ми купляємо у зоомагазині. Черепахи добре бачать і чують, дуже люблять тепло. На сонечку вони витягують шию, і приймають сонячні ванни. А взимку черепахи засипають в своїх нірках, впадають в сплячку до весни. Так як черепаха повзає повільно, її може наздогнати будь-хто. Тому коли до неї хтось підходить близько, вона втягує голову, ноги і хвіст в панцир, і дістати її не можна. Черепаха може і відлякати своїх ворогів - вона швидко втягується в свій будиночок-панцир, в ньому стискається повітря, і лунає різке гучне шипіння. А ще вона може приймати загрозливу позу: вона випрямляється на своїх ногах якомога вище і розгойдується з боку в бік.
Вам сподобалася наша гостя, черепаха?
Підсумок: Ця черепашка маленька частинка живої природи. Щоб її зберегти, потрібно всім людям дбайливо оберігати навколишній світ. Нікого не ображати, без потреби не рвати і не ламати рослини. Тоді нас завжди буде оточувати краса.
Комментариев нет:
Отправить комментарий