вторник, 3 марта 2020 г.

Конспекти занять з музично-ритмічного виховання

Конспекти занять з музично-ритмічного виховання
Ритмічна гімнастика
МЕТА:
розвивати вміння рухатися в характері музики, відображаючи її темпові, динамічні та метроритмічні особливості.
ЗАВДАННЯ:
формувати гарну поставу;
розвивати навички таких основних рухів, як ходьба та біг;
підвищувати емоційний тонус;
удосконалювати координацію рухів та мовлення;
розвивати відчуття ритму;
викликати емоційний відгук на музику зміною рухів;
поліпшувати швидкість реакції — включатися в рух, переривати або змінювати його;
сприяти ослабленню м’язового напруження за допомогою вправи для заспокоєння й вирівнювання дихання.
ОБЛАДНАННЯ:
килим;
подушечки для кожної дитини.
МУЗИЧНІ ТВОРИ:
«Ходимо-бігаємо» Олени Тилічеєвої;
«Розвернемося», «Вперед-назад», «З музикою в ритмі» Ольги Барабаш*;
аудіозапис «Пори року. Осінь» Антоніо Вівальді (Antonio Vivaldi).
ХІД:
Діти заходять до музичної зали, виконуючи музично-ритмічною вправу «Ходимо-бігаємо».
Музичний керівник:
Раз, два, раз! Раз, два, раз! діти енергійно крокують одне за одним по колу
Весело, весело ми йдемо!
Раз, два, раз! Раз, два, раз!
Пісеньку, пісеньку — ведемо!
А тепер бігом, бігом — біжать один за одним по колу
По галявині кругом!
Швидко бігли наші ніжки,
Не стомились ані трішки.
А тепер бігом, бігом
По галявині кругом!
Як добігли два кружка,
Сіли на край бережка! присідають
Після завершення вправи діти продовжують сидіти навпочіпки, притискують голівки до колін, обхоплених руками.
Мовленнєво-рухова вправа «Маленький-великий»
Музичний керівник:
Спочатку буду я маленьким
І до колінок притулюсь,
А потім стану я великим піднімаються, стають на півпальці
І вмить до лампи дотягнусь. тягнуться вгору, підіймаючи руки
Музично-ритмічна вправа «Розвернемося»Музичний керівник:
Наші спритні ніжки діти йдуть по колу
Швидко по доріжці
Весело тупочуть,
Повернути хочуть: розвертаються у протилежному напрямі
Туп-туп, туп-туп, туп-туп. 
Вправи на рівновагу
І. Діти стоять на одній нозі, друга — трохи відведена назад, руки — розведені в сторони, і промовляють за 
музичним керівником такі слова:
Дуже важко так стояти,
Руки в сторони тримати,
Не валитись, не хитатись,
На одній нозі триматись.
ІІ. Діти йдуть одне за одним по вузькій дошці, промовляючи за музичним керівником такі слова:
По місточку я іду
І нізащо не впаду.
По місточку я іду,
Руки в боки розведу.
Музично-ритмічна вправа «Вперед-назад»
Музичний керівник:
Вперед крокують, малюки. швидко крокують уперед
Раз, два, три! підспівують хором
Крокують чітко, як завжди.
Раз, два, три! Стоп! зупиняються
Назад ми спинкою йдемо, повільно йдуть спиною назад
Топ, топ, топ! підспівують хором
І вправно зал обійдемо,
Топ, топ, топ! Стоп! зупиняються
Музично-ритмічна вправа «У ритмі музики»
Музичний керівник:
Біжить музика, біжить, біжать по колу на носочках
Нас наздоганяє,
Біжить музика, біжить,
Ніжки підганяє.
Зараз в коло зійдемося, повільно в темпі музики сходяться до середини кола
А тепер розійдемося. швидко в темпі музики розходяться в коло
Біжить музика, біжить, біжать по колу на носочках
Нас наздоганяє,
Біжить музика біжить,
Ніжки підганяє.
Сіли-встали, пострибали, виконують рухи відповідно до тексту
Сіли-встали, полягали…
Діти зручно вмощуються на подушечках на середині килимка.
Хвилинка релаксу
Звучить аудіозапис «Осінь» з циклу «Пори року» Антоніо Вівальді. Музичний керівник читає вірш:
Вітерцем затишним осінь повіваєРізнобарвне листя догори здіймає.
Листячко танцює, листячко кружляє,
Ніжний запах осені носиком вдихаємо.
Вдих-видих, вдих-видих, вдих-видих, вдих-видих.
Відпочили трішки, встанемо на ніжки.
Нумо в групу крокувати, свою пісеньку співати.
Діти виходять із музичної зали, виконуючи першу частину музично-ритмічної вправи «Ходимо-бігаємо».
Музикування
МЕТА:
комплексно розвивати музичні здібності;
дати змогу відчути радість творчості.
ЗАВДАННЯ:
розвивати відчуття ритму та дрібну моторику дітей;
розвивати координацію ритмічної ходи та мовлення;
навчати глибоко та спокійно дихати;
розвивати емоційну чутливість до музики, збагачувати слухові уявлення;
навчати стежити за розвитком музичних образів і виражати їх у рухах, узгоджу-вати рухи з характером музики, із 
засобами її виразності;
спонукати до експресивного вираження емоцій за допомогою міміки;
створювати позитивний настрій.
ОБЛАДНАННЯ:
м’яч;
наголівник для кожної дитині (ведмежата, горобчики, зайчики, поні);
осінній віночок.
МУЗИЧНІ ІНСТРУМЕНТИ:
металофони;
бубни,
дерев’яні ложки;
дзвіночки.
МУЗИЧНІ ТВОРИ:
музично-ритмічна вправа «Права-ліва» Ольги Барабаш;
аудіозапис «Осіння пісня» Петра Чайковського.
ХІД:
Діти заходять до зали, виконуючи музично-ритмічну вправу «Права-ліва».Діти заходять до зали, виконуючи музично-ритмічну вправу «Права-ліва».
Права-ліва, права-ліва,
Права-ліва ніжки йдуть.
Права-ліва, права-ліва,
Нас по колу поведуть.
Права-ліва, права-ліва,
Діти йдуть усі гуртом,
Права-ліва, права-ліва,
Зупинилися разом.Музичний керівник: Діти, який ритм відтворювали наші ніжки? (Відповіді дітей.) Авжеж: права-ліва, права-
ліва (притупують разом ногами). Наші ручки теж мають ритм? (Відповіді дітей.) Звичайно, мають: права-ліва
(показують почергово руки). Нумо пограємо нашими ручками.
Мовленнєво-ритмічна гра «Дві руки»
Музичний керівник промовляє текст, діти виконують рухи відповідно до нього.
Погляньте, маю дві руки: плескають у долоні
Права й ліва! показують праву, ліву руки
Вони в долоньки можуть бити — плескають у долоні
Права й ліва! показують праву, ліву руки
І можуть носик затискати — рухи відповідно до тексту
Права й ліва!
А можуть ротик прикривати —
Права й ліва!
Ще можуть лагідними бути, і ніжно-ніжно обійняти —обіймають себе
Права й ліва!
Музичний керівник: Як ви вважаєте, а імена мають ритм? (Відповіді дітей.) Авжеж, кожне ім’я має теж свій 
ритм. Отже…
Запрошує дітей до ритмічної гри «Моє ім’я має ритм».
Музичний керівник:
Нумо гру розпочинати,
Ім’я кожне називати.
Той, хто ім’я своє скаже,
Чітко ритм його покаже.
Діти по черзі називають своє ім’я та одночасно проплескують долоньками його ритм.
Музичний керівник: Ви — дуже «ритмічні» дітки, як і все навколо! Сонечко сходить і заходить, людина 
вдихає і видихає, двері відчиняються та зачиняються… І так скрізь, куди не глянь, все має свій ритм. Навіть цей 
м’ячик — ритмічний: підкинули й зловили (підкидає м’яч).
Грати з м’ячиком люблю,
Підкидаю та ловлю!
Цей ритмічний м’яч — співочий:
Заспіває, хто охочий.
Проводить із дітьми гру-вокаліз.
Гра-вокаліз «Співочий м’яч»
Діти сидять кружка. У руках музичного керівника — м’яч. Музичний керівник показує артикуляцією губ 
певний голосний звук і штовхає м’яч по підлозі до когось із дітей. Поки м’яч котиться, співає відповідний звук. 
Дитина, яка спіймала м’яч, відштовхує його назад до педагога, озвучуючи його рух таким само голосним.
Відтак музичний керівник котить м’яча та закликає дітей рухатися за ним зі словами:
М’ячик котиться, співає,
М’ячик весело гуляє.
Він веде усіх діток
В зачарований лісок.
Музичний керівник: Діти, ми у лісі. Прислухайтеся — подув вітер і розбудив звірят. Ведмежатку це не 
сподобалося, лисичка здивувалася, їжачок злякався, а зайчатко нашорошило вушка: хто там? (Відтворює настрій 
кожного звірятка мімікою і спонукає до цього дітей.)
Та в лісі сюрпризів для нас багато,Тут зібрались гарненькі звірята.
Зайчата, поні, ведмежата.
На гілці — горобці сидять.
Бажають ритми нам заграть.
Музичний керівник надягає наголовники дітям.
Творче музикування
Діти у наголовниках виконують рухи відповідно до тексту, який промовляє музичний керівник.
Горобчики маленькі, горобчики сіренькі
Крильцями тріпочуть, танцювати хочуть. «горобчики» ритмічно 
Горобчики маленькі, горобчики сіренькі рухаються під музику
Дзвіночки розібрали
І весело заграли: беруть дзвіночки та грають
Дзень-дзень, дзень-дзелень, 
Так і грали б цілий день. / Двічі
Зайчики маленькі, зайчики спритненькі «зайчики» ритмічно 
Легенько стрибають, весело кружляють. стрибають під музику
Зайчики маленькі, зайчики спритненькі
Чарівні палички взяли,
Грати дзвінко почали: беруть палички та грають 
Тук-тук-тук, тук-тук-тук, на металофонах
Ось такий виходить звук. / Двічі
Ведмедики маленькі, ведмедики гарненькі «ведмедики» ритмічно ходять
По ліску гуляють, підтюпцем ступають. перевальцем по залі
Ведмедики маленькі, ведмедики гарненькі
Бубни розібрали,
Неквапливо в них заграли: беруть до рук бубни та грають
Дзень-дзень, подзвеню, 
По мембрані важко б’ю! / Двічі
Маленькі поні на галявці
Почули музику ще вранці «поні», високо піднімаючи
Чітко ніжками ступають, ніжки, ступають під музику
Копитцями ритм вибивають.
Поні ложечки взяли,
Музику свою вели: беруть до рук дерев’яні ложки
Цок-цок-цок ще разок, та грають
Грають ложечки — цок-цок! / Двічі
Після вправи діти знімають наголовники.
Музичний керівник: Гарно нас зустріли звірята! Нумо подаруймо їм за це пісеньку.
Діти виконують пісню на вибір музичного керівника. Відтак він проводить релаксаційну вправу.
Релаксаційна вправа «Осінній вітерець»
Звучить аудіозапис «Осіння пісня» Петра Чайковського. Діти сідають на подушечки, розміщені по колу. 
Музичний керівник бере осінній віночок та сідає поруч. 
Музичний керівник:
Ліс у подарунок нам приніс
Ось цей віночок. показує віночокЙого листочки так гарно тріпочуть… струшує віночок
Тут листя різнобарвного багато.
Дерева скинули нам на осіннє свято.
Листочкам сумно, на землі лежать не хочуть.
Нумо подуймо, хай ще потріпочуть:
Носиками вдихнули, повітря набрали діти повільно вдихають повітря носиками
Ротиками видихнули, листячку сказали: «У-у-у-у-у». повільно видихають, 
промовляючи голос-ну «у»
Ну що ж, малече, пора прощатися, піднімаються з подушечок
До групи бадьорим кроком повертатися.
Діти виходять із музичної зали, виконуючи музично-ритмічну вправу «Права-ліва».
Музично-пластичні імпровізації
МЕТА:
розвивати здатність до імпровізацій.
ЗАВДАННЯ:
розвивати в дітей музичний слух, пам’ять, відчуття ритму, пластичну виразність рухів;
стимулювати творчу уяву;
формувати координацію тонких, диференційованих рухів, тактильне відчуття, уміння орієнтуватися в просторі;
викликати задоволення від заняття.
ОБЛАДНАННЯ:
килим;
подушечки;
гілочки з листочками;
жучок-іграшка;
кольоровий папір;
цукерки «Драже»;
«чарівна скринька» з подвійним дном.
АУДІОЗАПИСИ МУЗИЧНИХ ТВОРІВ:
«Лендлер», «До Елізи» Людвіга ван Бетховена (Ludwig van Beethoven);
«Вальс» Дмитра Шостаковича;
«Дощик» Олександра Александрова;
«Танець Феї Драже» Петра Чайковського.
ХІД:
Діти під музику заходять до музичної зали. 
Музичний керівник: Діти, сьогодні чудовий осінній день. Нумо ходімо на прогулянку. (Діти під музику 
рухаються по колу.) Аж ось здійнявся вітер.
Музично-ритмічна вправа «Вітер»
Музичний керівник промовляє текст, діти виконують рухи відповідно до нього.
Віє вітер нам в лице,
Загойдалось деревце.
Вітерець все тихше, тихше,
Деревце все вище, вище.
Ми листочки до рук візьмемо, 
Танець з вітром розпочнемо.
Діти сходяться в середину кола та беруть по листочку в кожну рукуІгрогімнастика «Вітер-вітерець»
Звучить «Лендлер» Людвіга ван Бетховена. Музичний керівник виконує рухи, діти повторюють:
перша частина (Piano) — легенько погойдують листочками внизу;
друга частина (Forte) — гойдають листочками вгорі з великою амплітудою;
третя частина (Piano) — легенько погойдують листочками внизу.
Музичний керівник: Вітер вщух і залишив по собі велику купу листя. (Діти сходяться в середині кола та 
складають листочки у велику корзину, розходяться назад у к???.) оло.) Діти, погляньте! Тут хтось є!
В нього крила, в нього вуса,
Трохи я його боюся.
Як летить — то чути звук.
Бронзовий великий... (Діти: «Жук!». Музичний керівник показує дітям іграшкового жука.)
Зараз я вам розповім історію маленького жучка, як він навчився літати та дзижчати.
Звучить аудіозапис «До Елізи» Людвіга ван Бетховена. Музичний керівник пропонує дітям лягти на подушечки. Діти 
лежать, слухаючи історію про жучка.
Маленький жучок лежав на спинці в серцевині квітки. Він мав шість лапок. Дві поклав під голову, дві склав на животику, 
дві закинув одну на одну. Погойдуючи однією лапкою, вдивлявся в небо. Там пливли хмаринки, вони були різні: великі 
й маленькі, маленькі й великі.
«Цікаво, а я вмію літати?» — подумав жучок. Він перекинувся на животик, встав на колінця й потягнувся. Раптом у нього 
за спиною щось луснуло — це розкрилися маленькі крильця. Він глибоко зітхнув і... полетів! «Ура! Я вмію літати!» —
радів жучок. Він летів, випереджуючи метеликів і бабок. Його маленькі крильця видавали ніжне дзвінке звучання.
Танцювальна фантазія «Жучок»
Музичний керівник пропонує дітям зробити, «як жучок». Діти встають, легенько бігають (руки зігнуті в 
ліктях), виконують дрібне стріпування кистями рук (маленькі крильця), супроводжують рухи промовлянням 
звука «дж-ж-ж».
Музичний керівник: Ой! Ой! На мене щось капнуло.
Тихо звучить стакато на металофоні або іншому дзвінкому інструменті. Діти торкаються себе зі словом «кап».
Музичний керівник: Ось і розпочався дощик. (Діти кладуть руки на голову, наче «ховаються» від дощу.)
Музична гра «Сонечко та дощик»
Звучить п’єса Олександра Александрова «Дощик». Музичний керівник промовляє текст, а діти виконують 
відповідні рухи. 
Музичний керівник:
Дощик по деревах, дощик по даху,
Дощик вийшов на прогулянку!
Та його не злякались малята,
Танець долоньок гайда танцювати.
Діти плескають у долоньки.
Музичний керівник: Діти, дощик закінчився, світить сонце у вікно!
На вулицю ходімо гуляти, будемо бігати, стрибати, співати!
Звучить «Вальс» Дмитра Шостаковича. Діти вільно танцюють, супроводжуючи рухи вокальною імпровізацією.
Музичний керівник: Ось як гарно ми пограли із сонечком та дощиком. Але це ще не всі пригоди на сьогодні. 
До нас в гості завітала Фея… Уважно послухайте, яка саме. (Звучить «Танець Феї Драже» Петра Чайковського, діти 
висловлюють припущення, який музичний твір звучить.)
Авжеж, це ніжна і загадкова Фея Драже. Вона неодноразово до нас приходила, ми її впізнаємо та любимо, бо 
щоразу вона приходить із сюрпризом. Вам цікаво, який сюрприз чекає на нас сьогодні? (Відповіді дітей.)Ось (показує скриньку) — ця скринька не проста, її нам Фея Драже принесла й наказала: «Щось дрібненьке, 
кольорове своїми пальчиками зробіть, до скриньки чарівної покладіть, а потім… Усі цукерки собі заберіть». Та 
перш ніж взятися до роботи, потрібно розім’ятися.
Музичний керівник промовляє текст, діти виконують рухи.
Музичний керівник: Ми ногами топ-топ-топ,
А руками — хлоп-хлоп-хлоп
Головою — крути-крути.
Нумо стукати у груди.
Каблучками — туп-туп-тупи,
По колінцям — гупи-гупи,
Ми цукерку — ням-ням-ням,
Погладимо по боках,
Ситі животики —
Усміхнулись ротики.
Наталія Мяснікова
Авжеж, наші ротики усміхнулися, бо уявили, як смакуватимуть цукерочки, які приготувала Фея. Але спочатку 
нам потрібно зробити пальчиками щось дрібненьке, кольорове…
Проводить із дітьми ігровий пальчиковий масаж.
Ігровий масаж «Драже»
Діти подушечками пальців формують маленькі кружечки («цукерки-драже») з кольорового паперу та складають їх до 
чарівної скриньки. Опісля отримують справжні цукерки «Драже» з подвійного дна чарівної скриньки.
Музичний керівник: Діти, вам сподобалися сюрпризи нашої сьогоднішньої прогулянки? (Відповіді дітей.)
Зараз вам потрібно повертатися до групи, де ви поласуєте солодощами. До побачення!
Діти прощаються з музичним керівником і під музику виходять із музичної зали.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

 24.02 6 КЛАС  ТЕМА УРОКУ : МИСТЕЦТВО ІМПРОВІЗАЦІЇ ПОСИЛАННЯ НА ПРЕЗЕНТАЦІЮ  https://sway.office.com/nIUoQTWo8QxaGCD3?ref=Link&loc=play