вторник, 3 марта 2020 г.

Тематичне музичне заняття з використанням LEGO технологій


Як  зима сховала сніг для забав і для утіх
Тематичне музичне заняття з використанням LEGO­технологій для дітей старшої групи
МЕТА:
 розвивати творчі здібності дітей — спонукати мислити креативно
 формувати вміння працювати в команді.
ОБЛАДНАННЯ:
 конструктор LEGO
 конверт із листом від Зими
 лялька-рукавичка «Зайчик»
 корзина зі сніжками з вати.
ХІД:
Ще в групі вихователь звертає увагу дітей на те, яка сьогодні погода.
Вихователь: Мабуть, зима сердиться або сумує. Адже погода зовсім не зимова — ні снігу, ні 
морозу…
Діти помічають на підвіконні конверт (або на нього вказує вихователь).
Вихователь: Подивіться, хтось лишив на підвіконні лист! Хто його зможе прочитати?
Вихователь віддає листа дитині, яка вміє читати, або зачитує сам.
Дитина (читає):
«Любі дітки, поможіть,
Зиму сніжну поверніть,
Щоб дерева і ялинки
Вкрили кожушками спинки,
Щоб зайчата не лякалися —
У снігу білому ховалися.
І щоб всі наші малята
В сніжки гралися завзято!
В ліс чарівний поспішайте,
Нас з полону визволяйте!
Вирушайте без зупинки.
Вас чекаємо. Сніжинки».
Вихователь: Звичайно, ми допоможемо! Лише прихопимо наш улюблений конструктор LEGO.
Діти беруть мішечок із конструктором і прямують до музичної зали, в якій вже розміщені цеглинки та пластини 
конструктора LEGO.
Звучить аудіозапис «Марш», музика Тетяни Ломової.
Музичний керівник: Вітаю вас, любі діти. Рада, що ви згодилися прийти на допомогу сніжинкам. Без 
них не таке гарне зимове небо, та й немає з чого зліпити сніжки. Вам потрібно виконати завдання, щоб 
визволити їх з полону. Згодні? (Відповіді дітей.) Тоді рушаймо!
Сині цеглинки — вище колінка,
«Пеньки» знаходимо — «змійкою» обходимо!
«Калюжі» переступаємо,
Та й на «колоди» не наступаємо!
Звучить музика. Діти йдуть залою, імітуючи подолання лісових перешкод: пеньків, калюж, колод — кожну з яких 
позначає певна крупна деталь конструктораМузичний керівник:
Чую, що Зима десь близько,
Бо вже стало трохи слизько.
Тож на стільчиках «ховайтесь»
Та до звуків прислухайтесь.
Звучить частина з циклу «Пори року» Антоніо Вівальді (Antonio Vivaldi) — «Зима».
Вихователь запитує у дітей, чи знають вони, який твір звучить. Діти відповідають, що це — музика Зими.
Музичний керівник: Мабуть, композитор Антоніо Вівальді колись теж блукав лісом. У звуках заметілі 
та таночку сніжинок він відчув особливу музику — і доніс її до нас у цьому прекрасному творі. Але музику 
тому й називають чарівною, що кожен чує щось своє, особливе…
Ми з вами теж спробуємо створити власний зимовий шедевр за допомогою конструктора LEGO.
Ігрова вправа «Малюємо» музику»
Ще раз звучить «Зима» Антоніо Вівальді. Діти об’єднуються у невеликі групи — залежно від кількості 
будівельних пластин конструктора. На пластинах LEGO SYSTEM діти створюють із деталей зимові пейзажі.
Відтак музичний керівник пропонує розмістити всі роботи в «картинній галереї» на загальний огляд. 
Діти роздивляються пейзажі — свої та своїх товаришів. Потім сідають на місця.
Музичний керівник: Нумо поділимося враженнями від музики. Але не будемо просто промовляти 
слова, а побудуємо з них… башти! Вийдуть у нас із вами башти музичних вражень.
Ігрова вправа «Башточки»
Діти по черзі описують музику, яку щойно чули, і за кожну відповідь одержують цеглинку. З них 
будують башти. У всіх дітей вони будуть різної висоти: у активніших дітей — вищі башти.
Музичний керівник звертає увагу дітей на шурхіт в одному з кутків зали. У цей час вихователь, надягнувши на руку 
ляльку-рукавичку «Зайчик», ховається за однією з LEGO-картин.
Музичний керівник:
Хто в музей до нас пробрався,
За картиною сховався?
Діти помічають Зайця.
Музичний керівник: Любий Зайчику, ми знаємо про тебе пісеньку. Виходить, заспіваємо її тобі.
Діти виконують розспівку «Зайчик», слова Юрія Шипа, музика Василя Гайдука.
Ігрова вправа «Рух мелодії»
Музичний керівник звертає увагу дітей на рух мелодії (вгору-вниз). Пропонує зобразити його на 
пластині LEGO-цеглинками, а відтак знову заспівати розспівку, водячи пальчиком по викладених «доріжках» 
із цеглинок.
Заєць:
Хоч я маю довгі вуха,
Та, мабуть, не маю слуху.
Музичний керівник: Зайчику, спробуй стежити за ритмом.
Ігрова вправа «Ритмічний малюнок»
Музичний керівник розповідає Зайчику і дітям, що великі цеглинки позначають довгі звуки, які можна 
називати «Та», а маленькі цеглинки — короткі звуки, які можна називати «Ті».3
©Цифрове видавництво MCFR
Діти виконують пісню «Вісім зайців танцювало», слова Марії Пономаренко, музика Івана Островерхого.
Заєць: 
Ой, як гарно так співати,
Буду всіх зайців навчати.
А за це скажу, що знаю,
Де Зима сніжок ховає.
Як почуємо від всіх
Пісню про холодний сніг —
То сніжок сам відгукнеться
І до нас вмить повернеться.
Діти виконують пісню «Із сніжком ми дружимо», слова Володимира Кленца, музика Миколи Ведмедері. Вихователь 
непомітно для всіх виходить із зали. Після закінчення пісні з-за дверей чути звучання дзвоника, а потім голос вихователя, 
який говорить за Сніжинок.
Вихователь:
Заховала нас Зима,
Що не знайде і сама:
Серед лісу між ялинок,
Під хустиною з сніжинок…
Та якщо станцюють радо
Зараз для усіх малята —
Відшукають враз стежки,
В лісі чарівнім сніжки!
Музичний керівник: То що, малюки, погоджуємося затанцювати для сніжинок? (Відповіді дітей.) Тоді 
спочатку трішки розімнімося.
Діти виконують кілька вправ: дрібні кроки, кроки з підскоком, галоп.
Музичний керівник:
Щоб у таночку не сваритись,
А дружно й чесно розділитись —
З мішечка ви візьміть цеглинки!
«Сніжинки» є там і «ялинки»!
Ігрова вправа «Чарівний мішечок»
Музичний керівник пропонує дітям із «чарівного» мішечка дістати цеглинку. У кого з дітей цеглинки 
білого кольору — ті в таночку будуть «сніжинками», у кого зеленого — «ялинками».
Діти виконують «Танок сніжинок та ялинок» під аудіозапис «Музичний момент f-moll» Франца Шуберта. Після таночку 
вихователь звертає увагу дітей на кошик, в якому сховалися сніжки — ватяні кульки.
Вихователь: Ось і сніжки відшукались,
Хочуть, щоб ми з ними грались.
Хто з вас зір чудовий має,
Той сніжками в ціль влучає!
Ігрова вправа «Гра в сніжки»
Під музику діти виконують рухи зі сніжками, влучають сніжками в башточки з LEGO-цеглинок.
Вихователь:
Непомітно сплинув час,
Вже чекає група нас,
Та ще будуть всі малята
У зимові ігри грати!
Звучить спокійна музика, діти прощаються з музичним керівником та виходять із зали.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

 24.02 6 КЛАС  ТЕМА УРОКУ : МИСТЕЦТВО ІМПРОВІЗАЦІЇ ПОСИЛАННЯ НА ПРЕЗЕНТАЦІЮ  https://sway.office.com/nIUoQTWo8QxaGCD3?ref=Link&loc=play