27.04
ДИТЯЧИЙ САДОК
НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ
ЗАНЯТТЯ :ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ
ТЕМА :НАШІ НАЙМЕНШІ ДРУЗІ
ПРОГРАМОВІ ЗАВДАННЯ
-РОЗШИРИТИ ТА УЗАГАЛЬНИТИ УЯВЛЕННЯ ДІТЕЙ ПРО СВІЙСЬКИХ ТВАРИН
-УТОЧНИТИ ЗНАННЯ ПРО ГОЛОСИ ТА СПОСОБИ ЖИВЛЕННЯ ЗНАЙОМИХ ЇМ СВІЙСЬКИХ ТВАРИН
-УЗАГАЛЬНИТИ ЗНАННЯ ПРО КОРИСТЬ,ЯКУ ПРИНОСЯТЬ СВІЙСЬКІ ТВАРИНИ
-ВИХОВУВАТИ ІНТЕРЕС ДО ПОВЕДІНКИ ТВАРИН,ДБАЙЛИВЕ СТАВЛЕННЯ ДО ТВАРИН
ЗАГАДКА
Вірний друг у мене є,
Мені лапу подає.
Заглядає щиро в очі,
Мовби щось сказати хоче.
Всіх котів порозганяв.
Хто скажіть цей розбишака,
Знають всі, що це…(собака)
Дидактична гра"Хто як кричить"
ЗАНЯТТЯ:РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ І КУЛЬТУРА СПІЛКУВАННЯ
ТЕМА:"МІЙ НАЙКРАЩІЙ ДРУГ"(СКЛАДАННЯ ОПИСОВОЇ РОЗПОВІДІ)
ПРОГРАМОВІ ЗАВДАННЯ
-ПОГЛИБИТИ ТА РОЗШИРИТИ УЯВЛЕННЯ ДІТЕЙ ПРО ОСОБЛИВОСТІ ЗОВНІШНЬОГО ВИГЛЯДУ ЛЮДЕЙ,РИСИ ХАРАКТЕРУ, ПРО ДОБРІ ТА ПОГАНІ ВЧИНКИ
-ВЧИТИ ОПИСУВАТИ СВОГО ДРУГА ЗА ЗРАЗКОМ
-ЗБАГАЧУВАТИ СЛОВНИКОВИЙ ЗАПАС ДІТЕЙ
КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ
Правове виховання в закладі дошкільної освіти
Основними принципами реалізації програми по правовому вихованню є систематичність роботи по правовому вихованню, взаємозв'язок із заняттями з розвитку мовлення, ознайомлення з навколишнім світом, музичного виховання, вільної, ігровою, театралізованою діяльністю.
Розвиток правової свідомості особистості це довгий, складний і суперечливий процес, що триває практично все життя людини. Первинні уявлення про соціальні норми поведінки людей, про необхідність певного порядку в людських взаєминах засвоюються в дитинстві, ще в дошкільний період. У дошкільні роки найбільш активно формуються погляди, життєві позиції. типові мотиви поведінки особистості. І від того, яке розуміння права і ставлення до нього виробляється в цей період становлення особистості, багато в чому залежить і подальша поведінка людини у правовій сфері.На основі загального уявлення про соціально-правові явища і шляхом впливу на інтелектуальну, емоціональну і вольову сфери правосвідомості в дошкільному віці, на наш погляд, можливим є формування:
· шанобливого ставлення до встановлених правил поведінки;
· усвідомленого підпорядкування прийнятому правомірному стандарту поведінки;
· розуміння моральної і правової відповідальності за свої вчинки та поведінку, а також особистої відповідальності за вчинені порушення правил;
· установки на надання - допомоги працівникам правоохоронних органів, які здійснюють діяльність з припинення і попередження правопорушень;
· установок, що перешкоджають податливості кримінальним та асоціальним впливам;
· неприйняття насильницьких і інших асоціальних (незаконних) дій відносно людей, тварин, об'єктів навколишнього середовища з формуванням на цьому матеріалі правових переконань;
· ціннісної значимості сім'ї та доброчесного відношення до рідних і близьких;
· ціннісних уявлень про розсудливі і корисні форми відпочинку.
Право - це сукупність встановлюваних і охоронюваних державною владою норм і правил, що регулюють відносини людей у суспільстві. Правова культура включає в себе безпосередні дії людини, її поведінку в різних, часто непередбачених, життєвих ситуаціях. Вона передбачає вміння і готовність особистості вирішувати свої життєві проблеми, жити серед людей, спілкуватися з ними, орієнтуючись на морально-правові норми.
Дошкільнята тільки починають освоювати ази морально-правової культури. Ознайомлення з правами носить пропедевтичний характер і готує дитину до засвоєння демократичних цінностей і прав людини в подальшому.
Дітям-дошкільнят доступні лише самі загальні уявлення про свої права і свободи, закріплених у міжнародних та державних документах, а також способи їх реалізації в різних життєвих ситуаціях.
Це ставить перед педагогами дошкільних установ такі завдання:
- Допомогти дитині зрозуміти і осмислити свої елементарні права;
- Формувати почуття самоповаги, поваги до власних прав і прав інших людей;
- Розвивати прагнення дитини реалізовувати свої права, не порушуючи прав оточуючих його людей.
Вирішенню цих завдань сприяє правове виховання і навчання правам людини.
Перш ніж познайомити дитину з правами, його треба підвести до усвідомлення себе як особистості, повноцінного члена суспільства, розуміння своєї індивідуальності та людської гідності.
Правове виховання дошкільника починається з виховання у нього почуття власної гідності, поваги до самого себе. Тільки поважає самого себе і свої права людина здатна по-справжньому поважати інших людей та їх права.
Тому в дошкільному закладі і сім'ї необхідно створити атмосферу визнання індивідуальності дитини, поваги його особистості, а самій дитині надати можливість реалізовувати свої людські права Він повинен володіти свободою вибору, проявляти активність, ініціативність, самостійність, мати можливість висловлювати власну думку, проявляти шанобливе ставлення до думки інших, вміти надавати допомогу і приймати її. Без цього не можуть розвиватися такі необхідні кожній людині громадянські якості, як активність, самостійність, рішучість, відповідальність.
Виховання в дусі прав людини спрямоване на формування у дитини почуття справедливості, загальної рівності прав і можливостей. Тому неприпустимі несправедливість, заходи впливу, принижающие людську гідність дітей, порушують їх право бути коханими, рівними серед інших.
Правова освіта дошкільнят передбачає ознайомлення юних громадян з конкретними і зрозумілими їм правами.
Дітям доступні такі чотири групи прав:
1. Права на гідне існуванняі, виживання, що включає право на життя і здоров'я, житло, їжу, ім'я, родину, турботу батьків, громадянство.
2. Права на розвиток, освіту, відпочинок і дозвілля.
3. Права на захист від приниження, насильства та експлуатації, а також особливі права дітей-інвалідів та сиріт.
4. Права на свободу слова, думки та діяльності.
Знайомство дітей з їхніми правами доцільно здійснювати в двох напрямах: "Я мої права", "Я і права інших людей". Це сприяє розумінню таких простих і водночас складних істин, як: "Мої права - це мої можливості, мої свободи", "Мої права закінчуються там, де починаються права іншої людини".
Правове виховання та навчання дитини гармонійно поєднується з його громадянським, моральним, трудовим і валеологічним вихованням, а також тісно взаємопов'язано з основними розділами базисної програми "Пралеска".
Елементарні правові знання включаються до загального і необхідний дітям комплекс знань про життя. Вони є доповненням до знань про навколишній світ, соціальної дійсності.
Виховання громадянина, що бере активну участь в житті суспільства, передбачає знайомство з правом на освіту, придбання професії за своїм вибором, правом на працю.
Ознайомлення з правами людини сприяє моральному становленню особистості дитини, формування етичних уявлень, гуманних почуттів і взаємовідносин, допомагає прищепити повагу до себе і іншим людям. Знайомлячись з правами, діти вчаться зважати на думку та інтересами інших людей (право на власну думку), захищати слабких (право на особливий захист), справедливо вирішувати виникаючі суперечки і конфлікти, адекватно оцінювати свої дії і вчинки.
Збереження і зміцнення здоров'я кожної дитини - одне з найважливіших завдань дошкільного закладу. У процесі ознайомлення з правами діти дізнаються про відповідальність за своє здоров'я, необхідності його берегти і зміцнювати, освоювати способи оздоровлення і безпечної поведінки.
Необхідно також пам'ятати, що формування почав морально-правової культури у дітей багато в чому залежить від загальної соціально-правової ситуації, рівня правової культури педагогів та батьків, а також ефективності засобів та методів первісної правової освіти.
Незважаючи на те що ти ще маленький, ти все одно людина, яка має права. Свої права ти можеш знайти у спеціальному документі, який називається конвенція про права дитини. У цьому документі записані твої права, якими ти можеш користуватися до 18-ти років, тому що після цього ти стаєш дорослим.
Конвенція є доволі складним документом, тому ми коротко розповімо тобі про твої права:
- ти маєш право на життя. Ніхто не може позбавити тебе цього найціннішого дару!
- ти маєш право на піклування і турботу. Це означає, що твої батьки повинні піклуватись про тебе, дбати про твої інтереси;
- ти маєш право на достатнє харчування та дах над головою. Про це також піклуються твої батьки, а якщо їх у тебе немає, то держава;
- ти маєш право на розваги. Дорослі повинні будувати для тебе дитячі майданчики та місця проведення дозвілля. Це стосується і театру, в якому повинні також ставитись вистави для дітей;
- ти маєш право на освіту. Хочеш ти того чи ні, але ти повинен ходити до школи. Якщо ти хочеш стати відомою людиною, то ти обов’язково повинен навчатися!
- ти маєш право на медичну допомогу. Якщо ти поранився, то ти можеш звернутися до лікаря, який тобі допоможе!
- ти маєш право на приватне життя. Ніхто не може перевіряти твої речі, читати твої листи. Ніхто не може казати тобі погані слова, принижувати тебе;
- ти маєш право висловлювати свою точку зору, але вона не повинна ображати інших люде й Основна ідея роботи з правового виховання дошкільнят - визнання дитини повноцінної і повноправною особистістю: вільної і відповідальної, яка знає свої права і адекватні способи поведінки у випадках їх порушення, що володіє почуттям власної гідності і з повагою відноситься до інших, здатної на власний вибір і з розумінням сприймає думки і переваги оточуючих.
Мета правового виховання дошкільнят: створення умов для виховання майбутнього громадянина правової держави. Для цього необхідно:
- допомогти кожній дитині проявити свою індивідуальність, разом з тим показати як унікальність, так і рівність кожної дитини;
- вчити толерантно спілкуватися один з одним;
- виховувати вміння мати свою точку зору та з повагою відноситись до думок інших; формувати уявлення про основні потреби дитини (здоров’я, житло, їжа, відпочинок);
- заохочувати дітей до знань про родинні стосунки, особливості різних народів світу, формування розуміння важливості миру в суспільстві.
Поради батькам з правового виховання дошкільників
Якими діти народжуються – ні від кого не залежить,
але в наших силах зробити їх хорошими
через правильне виховання.
Плутарх
Сучасна сім’я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини.
Саме вона має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку своїх дітей.Конституційним обов’язком батьків є утримання своїх дітей до повноліття. Законом України «Про освіту» на батьків покладена відповідальність за фізичне здоров’я та психічний стан дітей ,створення належних умов для розвитку їхніх природних здібностей.
Життєвою дорогою дитину ведуть два розуми, два досвіди: сім’я та навчальний заклад.
Якщо:
• Дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти;
• Дитину висміюють, вона стає замкнутою;
• Дитину хвалять, вона вчиться бути шляхетною;
• Дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе;
• Дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини;
• Дитина росте в терпимості, вона вчиться розуміти інших;
• Дитина росте в чесності, вона вчиться бути справедливою;
• Дитина росте в безпеці, вона вчиться вірити в людей;
• Дитина росте у ворожнечі, вона вчиться бути агресивною;
• Дитина росте в розумінні і дружелюбності, вона вчиться знаходити любов у цьому світі.
Натисніть для перегляду рекомендацій
Пам’ятка для батьків з правового виховання
Дитина буде поважати права інших людей, якщо її права будуть поважатися, якщо вона сама буде складати правила поведінки і нести за них відповідальність.
Коли порушуються права дитини?
- Коли немає безпеки для її життя та здоров’я.
- Коли її потреби ігноруються.
- Коли по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження.
- Коли порушується недоторканість дитини.
- Коли дитину ізолюють.
- Коли дитину залякують.
- Коли вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сім’ї рішення.
- Коли вона не може вільно висловлювати свої думки та почуття.
- Коли її особисті речі не є недоторканими.
- Коли її використовують у конфліктних ситуаціях з родичами.
- Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей.
Як реагує дитина на порушення її прав?
- Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими (вона грубить, блазнює, б’ється, замикається в собі і т.д.)
- Її турбує особиста безпека і любов до неї. Вона часто буває в поганому настрої.
- Може втекти з дому.
- Може приймати наркотики або алкоголь.
- ·Може робити спроби суїциду (замаху на своє життя).
Що батьки можуть зробити для своєї дитини?
- Пам’ятати що дитина – це окрема особистість, яка має свої власні почуття, бажання, думки, потреби, які потрібно поважати.
- Забезпечити її фізичну безпеку. Впевнитись, що вона має телефони 101,102,103,104, імена та телефони близьких родичів, сусідів.
- Навчити її казати «Ні», навчити захищатися, вміти поводити себе безпечно.
- Негайно припинити фізичну та словесну агресію по відношенню до неї та до інших людей.
- ·Знайти час для щирої розмови з дитиною кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями та думками.
- Пам’ятати про її вік та про те, що вона має особисті особливості.
- Залучати її до обговорення тих сімейних проблем, які можуть бути для неї доступними.
- Залучати дитину для створення сімейних правил.
Комментариев нет:
Отправить комментарий