15.04.
ДИТЯЧИЙ САДОК
НАВЧАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ
ЗАНЯТТЯ:ХУДОЖНЬО-ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ (МУЗИЧНА)
МУЗИЧНЕ ЗАНЯТТЯ
ТЕМА :"Весна"
Мета:Формування музичних та творчих здібностей у різних видах музичної діяльності (слухання музики, спів, музично-ритмичних рухах). Активізувати у дітей мислення та уяву. Виховувати любов до природи через музику.
Музично-ритмічна вправа
Консультація для батьків: «Дрібна моторика та її значення у розвитку мовлення»
Останнім часом батьки часто чують про дрібну моторику і про необхідність її розвивати. Що ж таке дрібна моторика і чому вона така важлива?
Дрібна моторика – це сукупність скоординованих дій людини, спрямованих на виконання точних дрібних рухів кистями і пальцями рук і ніг.
Значення дрібної моторики дуже велике. Чим краще розвинені дрібні рухи пальців, тим гармонійніше розвивається людина. Встановлено, що рівень розвитку мовлення дітей знаходиться в прямій залежності від їх ступеня розвитку дрібної моторики.
Вчені довели, з анатомічної точки зору близько третини всієї площі рухової проекції кори головного мозку займає проекція кисті руки, що розташована дуже близько від мовленнєвої зони. Саме величина проекції кисті руки і її близькість до моторної зони дають підставу розглядати кисть руки як «орган мовлення», такий же, як і артикуляційний апарат. У зв'язку з цим, було висунуто припущення про суттєвий вплив тонких рухів пальців на формування і розвиток мовленнєвої функції дитини.
Якщо рухи пальців розвиваються «за планом», то і розвиток мовлення також буде в межах норми, та навпаки. Інакше кажучи, чим краще розвинені пальчики малюка, тим простіше йому буде опановувати мовлення. Тому, щоб навчити малюка говорити, необхідно не тільки тренувати його артикуляційний апарат, а й розвивати дрібну моторику.
Дрібна моторика рук взаємодіє з такими вищими психічними функціями, як увага, мислення, оптико-просторове сприйняття (координація), уява, спостережливість, зорова і рухова пам'ять, мова. Розвиток навичок дрібної моторики важливий ще й тому, що все подальше життя дитини вимагатиме використання точних, координованих рухів кистей і пальців, які необхідні, щоб одягатися, малювати і писати, а також виконувати безліч різноманітних побутових і навчальних дій.
Займатися розвитком рухів пальців рук і починати активне тренування пальців дитини потрібно вже з раннього віку, тим самим стимулюючи відділи мозку, що відповідають за мову і рухи пальців рук.
У старшому дошкільному віці робота по розвитку дрібної моторики і координації рухів руки повинна стати важливою частиною підготовки до школи, зокрема, до листа.
Дрібну моторику рук розвивають:
• Різноманітні ігри з пальчиками, де необхідно виконувати ті чи інші рухи в певній послідовності;
• Ігри з дрібними предметами;
• Ігри, де потрібно щось брати або витягувати, стискати - розтискати, виливати - наливати, насипати - висипати, проштовхувати в отвори;
• Малювання олівцями (фломастерами, пензликами);
•застібання і розстібання гудзиків, одягання і роздягання, тощо.
Звичайно, розвиток дрібної моторики - не єдиний фактор, що сприяє розвитку мовлення. Якщо у дитини буде прекрасно розвинена моторика, але з ним не будуть розмовляти, то і мовлення дитини буде не достатньо розвинено. Необхідно читати дитині, розповідати про все, що його оточує, показувати картинки, які дитина із задоволенням розглядає. Тобто необхідно розвивати мову дитини в комплексі, багато і активно спілкуватися з нею в побуті, викликаючи його на розмову, і також займатися її розвитком дрібної моторики.
Комментариев нет:
Отправить комментарий