понедельник, 1 ноября 2021 г.

 02.11

ДИТЯЧИЙ САДОК 

1.ЗАНЯТТЯ:ХУДОЖНЬО-ПРОДУКТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ (МУЗИЧНА)

ПРОГРАМОВІ ЗАВДАННЯ 

-створити позитивний настрій при вивченні танцювальних рухів

-вивчення нового пісенного матеріалу 




МУЗИЧНО-ДИДАКТИЧНА ГРА


2.ЗАНЯТТЯ:ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ ДОВКІЛЛЯМ

 ТЕМА :КРУГООБІГ ВОДИ В ПРИРОДІ 

Конспект заняття «Кругообіг води в природі. Властивості ВОДИ »

Мета: Удосконалювати уявлення дітей про різноманітні властивості води.

• Сприяти накопиченню у дітей конкретних уявлень про властивості, формах і видах води;

• Уточнити і закріпити знання дітей про кругообіг води в природі, про значення води;

• Розвивати у дітей мислення, допитливість, спостережливість і пізнавальну активність в процесі експериментування;

• Узагальнювати, встановлювати причинно-наслідкові залежності, вміння робити висновки;

• Формувати емоційно-ціннісне ставлення до навколишнього світу;

• Виховувати акуратність при роботі; вміння працювати спільно.

Хід ЗАНЯТТЯ:

I Вступна частина

Звуковий сигнал.

Вихователь: Хлопці, це не дарма звучить сигнал тривоги! Давайте, знайдемо і усунемо причину тривоги. Хтось забув закрити кран. Хлопці, як ви думаєте, чому спрацював сигнал тривоги? (Відповіді дітей)

- Чому потрібно берегти воду? Адже в природі води багато! (Відповіді дітей)

Давайте, на глобусі подивимося, як багато води на землі.

- Глобус показує форму нашої планети Земля, характер її поверхні, де океани, моря, а де суша, тобто материки. (Показати на глобусі)

- Хлопці, а чому на глобусі дуже багато синього кольору?

(Синій колір - це вода: моря, океани, річки, озера)

- Якщо на карту Землі подивитися,

Землі на Землі всього одна третина.

Але дивне запитання виникає тоді,

Планета повинна називатися вода?

- Хлопці, ви згодні з автором цього жартівливого вірша?

- Чому? (Діти пояснюють)

- А що ви знаєте про воду? Яка вона? (Прозора рідина, без смаку, без запаху)

- Кому потрібна вода? (Рослинам, тваринам)

- Хлопці, а людям потрібна вода?

(Діти пояснюють, роблять висновки)

- А ви знаєте, що на нашій планеті Земля дуже багато води, але не вся вона придатна рослинному, тваринному світу та людини. Всім нам потрібна прісна вода. А яка це прісна вода? Може, ви знаєте про неї?

- Правильно, прісна вода - це вода без солей. А в морях, в океанах, як ви знаєте, вода - солона. Жити в такій воді, харчуватися можуть тільки морські мешканці. А людям вживати таку воду не можливо, тому люди беруть воду з підземних свердловин, це - в селищах, селах. А в містах, де багато живе людей і потрібно багато води, вода надходить до кранів з річок, очищена на водоочисних підприємствах, де лаборанти стежать за тим, щоб вода була чиста, хорошої якості. Питну воду потрібно берегти. Чому? (Діти пояснюють)

- А ще необхідно берегти воду, тому що запас прісної води на нашій планеті зменшується, у зв'язку з поганою екологічною обстановкою; річки забруднюються, висихають, зникають деякі невеликі річечки, а глибоководні річки стають дрібними.

А як ми з вами можемо берегти воду? (Відповіді дітей)

Фізкульт - хвилинка

Тихо хлюпоче вода, ми пливемо по тихій річці. (Плавальні рухи руками)

У небі хмаринки, як овечки, розбіглися, хто куди. (Потягування-руки вгору і в сторони)

Ми з річки вилазимо, щоб обсохнути, погуляємо. (Ходьба на місці)

А тепер глибокий вдих і сідаємо на пісок.

- Хлопці, ви знаєте, що вода подорожує по колу? Що таке кругообіг води в природі? (Пояснення дітей)

- Діти, подивіться на малюнок (леп-бук, коли сонце нагріває поверхню водойми або суші, що міститься там вода перетворюється в пар і піднімається в повітря. Високо вгорі, насичене вологою повітря охолоджується, утворюються хмари, хмари, які за допомогою вітру пересуваються в повітрі і випадають на землю у вигляді опадів: влітку - дощу, взимку - снігу. Вода не зникає, а лише перетворюється з одного стану в інший і подорожує. Так відбувається круговорот води в природі.

II Основна частина

- Хлопці, сьогодні я хочу запросити вас в лабораторію. А ви знаєте, що таке лабораторія? (Це місце, де вчені проводять досліди і ставлять експерименти.)

- Давайте сьогодні ми з вами перетворимося в таких вчених, і будемо проводити досліди з дослідження води, її властивостей. Адже тільки про неї ми з вами сьогодні і говоримо.

- Для проведення дослідів з дослідження води і її властивостей нам знадобляться деякі матеріали. Подивіться на наші лабораторні столи, вони повністю готові до роботи. Займайте свої робочі місця. (Діти сідають по двоє людей за один стіл.)

-Ми з вами говорили про прісної і солоної води. Давайте подивимося, яка вона-солона вода? Приступимо до нашого дослідження.

Досвід 1. Вода - розчинник.

А чи є у води смак? Діти пробують воду і висловлюють свою думку. Потім запропонувати одній дитині розмішати у воді цукор, іншому - сіль, третій - лимонний сік. Після розчинення речовин, запропонувати спробувати знову воду на смак. Що змінилося? У води з'явився смак. Вода стала солодка, солона, кисла.

Висновок: свого смаку у води немає. А що сталося з речовинами, які ми поклали в воду? (Відповіді дітей).

 Досвід 2. Щільність води.

Запропонувати дітям наповнити 2 склянки на 2/3 водою. Опустити в кожну склянку по яйцю. Що сталося? Обидва яйця опустилися на дно. Тепер насипати в один зі склянок 2 столові ложки солі. Що змінилося? Яйце в солоній воді сплило.

2. У дві склянки наллємо води. У першу склянку додамо фарбу червоного кольору, в другу жовтого фарбу і 4 столові ложки солі. Беремо шприц і воду з першого склянки переливаємо в другу. Вийде різнобарвна вежа, тому що, сіль впливає на щільність води. А вода з найбільшою щільністю буде опускатися вниз.

 

Висновок: Щільність солоної води більше, ніж прісної. Ось чому в море легше навчитися плавати, солона вода як би виштовхує нас на поверхню. А в Мертвому морі Ізраїлю можна лежати на поверхні і читати книгу. Воно настільки солоне, що потонути в ньому просто неможливо.

Підсумок заняття.

Висновки.

-Що нового ви дізналися сьогодні?

-Який досвід вам сподобався найбільше? Чому?

- Вам сподобалося бути вченими? Чим?


3.ЗАНЯТТЯ:РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ І КУЛЬТУРА СПІЛКУВАННЯ 

ТЕМА:ОСІННІЙ ДЕНЬ

ПРОГРАМОВІ ЗАВДАННЯ 

-Тренувати дітей в цілеспрямованому розгляданні сюжетної картини;

-Вчити складати докладні і цікаві розповіді-опису по картині, спонукаючи дітей до мовних висловлювань, до відповідей -доказ при вирішенні мовної логічного завдання;

-Виховувати у дітей естетичні почуття.

Обладнання: картина «Осінній день», зірочки для заохочення, натуральні листя різних порід дерев.

хід ЗАНЯТТЯ

Організую дітей на занятті, попрошу їх підійти до віконця і з вікна поспостерігаємо з дітьми за погодою на вулиці. Ставлю дітям питання про стан погоди, пропоную їм згадати уривки з вірша поетів-класиків про осінь. Потім повідомляю, що буде дуже цікаве заняття, сьогодні я вам покажу картину (ставлю картину на мольберт)

-Як би ви назвали цю картину?

- Яка пора року зобразив художник? як про це сказати одним реченням?

- Вірно, художник зобразив осінній день і точно також назвав свою картину- «Осінній день». Але як ви здогадалися, що на картині день?

- На вулиці світло. Діти повертаються зі школи. Гуляє бабуся з онуком.

-А чому ви вирішили, що день осінній?

-листя на деревах пожовтіло, почервоніли, опадають. Діти почали вчитися. На прилавках овочевий намети дари осені.

- Який осінній день на цій картині?

- Теплий, сонячний.

-В теплий, сонячний день особливо добре навколо. А як це показано на картині?

- Синє небо і яскраві жовті крони дерев. Жовті і сині тони радують око, радують.

Даю дітям мовної зразок розповіді по картині:

- На дворі теплий осінній день. Синє небо і легке мереживо золотистої листя радують око, ваблять на вулицю.

Не поспішаючи, повертаються зі школи діти. Одного з хлопчиків зустріла мама. У неї на повідку собачка. На собаку задивився хлопчик. Він коштує близько прилавка з овочами і чекає бабусю. Бабуся купує овочі і розмовляє з продавцем. Обидві жінки посміхаються, радіючи погожого дня.

В погожий осінній день важко всидіти будинку-тягне на вулицю! Не поспішаючи йдуть школярі. Першокласника зустріла мама. У неї на повідку собачка. З собачки не зводить очей хлопчик -дошкольнік. Він коштує близько прилавка з овочами, чекає бабусю.

- Вам сподобався мій розповідь?

-Чим він вам сподобався?

-Що особливо сподобалося в моїй розповіді?

Тепер будемо вчитися розповідати по ній.

Слухаємо розповіді по картині 2-3 дітей; в разі утруднення пропоную дітям допомогти оповідачеві, підказую дітям слова і фрази, для виразного опису.

Кожне оповідання аналізуємо за участю всіх дітей групи, заохочую дітей.

Потім пропоную дітям придумати свою назву картини, заохочую за творчість і кмітливість.

В кінці заняття проводжу з дітьми дидактичну гру «Вгадай, з якою гілки ці дітки?» (Діти розглядають листя з дерев і називають це дерево) Визначається переможців в грі, нагороджуємо.

Підводжу підсумок заняття, заохочую дітей, стимулюють зірочками.



ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ 
"ДОСЛІД З МИЛОМ АБО НАВІЩО МИТИ РУКИ"



Комментариев нет:

Отправить комментарий

 24.02 6 КЛАС  ТЕМА УРОКУ : МИСТЕЦТВО ІМПРОВІЗАЦІЇ ПОСИЛАННЯ НА ПРЕЗЕНТАЦІЮ  https://sway.office.com/nIUoQTWo8QxaGCD3?ref=Link&loc=play